Geen categorie

inwoners van Zaltbommel maken zich zorgen over de verhoging van productie bij Sachem

30 augustus 2020

LEES VOLGENDE WEEK HET HELE ARTIKEL IN DE TOREN

veiligheidsrisico sachem

Foto: Loeki Bruinink

Veiligheidsrisico Sachem

wo 26 aug 2020, 9:53

Wat deed de fotograaf van dagblad Trouw op het dak van zijn auto naast het hek van Sachem? Hij fotografeerde een groep inwoners van Zaltbommel die zich zorgen maakt over de veiligheid van het chemiebedrijf aan het Van Voordenpark.

Zaltbommel – Die bezorgdheid is nog eens toegenomen nu Sachem dankzij een gedoogbesluit de druk in een reactor mag opvoeren. Is de installatie daarop berekend? Welke risico’s loopt de omgeving? Het comité Bezorgde Burgers Zaltbommel pleit al jaren voor onafhankelijk onderzoek naar de veiligheidsrisico’s. De ramp in Beiroet ziet ze als een wake-up call voor Zaltbommel. Net als dagblad Trouw brengt ook De Toren de situatie in beeld. Lees volgende week het artikel waarin de leden van het comité uitleggen waarom zij zich zorgen maken en wat er volgens hen moet gebeuren om die zorgen weg te nemen. Natuurlijk belichten we ook de standpunten van Sachem, gemeente Zaltbommel en provincie Gelderland.

Only registered users can comment.